טיפולים להזעת יתר

תהליך ההזעה הוא תהליך טבעי בגופנו שאיננו פתולוגי כאשר הוא מתרחש "במידה". הכוונה היא שכל עוד אדם מפריש זיעה עקב פעילות גופנית מאומצת, בזמן התרגשות או עקב עומס חום ניכר – הכל בסדר. הפרשת זיעה נחשבת פעולה טבעית, מתבקשת ובעלת חשיבות בריאותית. חוסר הנוחות שהזיעה גורמת בהחלט נסבל.עם זאת, במצבים מסוימים, הופכת ההזעה לבעיה רפואית,זאת, כאשר האדם מזיע יתר על המידה. כלומר: מפריש כמויות גדולות מדי של זיעה, או לעתים תכופות; ובנוסף, כאשר ההזעה פוגעת בתפקודו ומסבה לו חוסר נוחות ניכר.

מתי אדם יאובחן כסובל מהזעת יתר?

הזעת יתר מוגדרת ברפואה כמצב בו קיימת בגוף הזעה ניכרת, מעבר לנדרש לצורך בקרת חום הגוף. חום גוף תקין אצל בני האדם הינו 37 מעלות. במקרים בהם עולה חום הגוף מעבר לטמפרטורה זו, מווסת הגוף את החום באמצעות מנגנון ההזעה.

הזעה מוגברת או תכופה מדי תוגדר כהזעת יתר, בפרט אם השלכותיה על האדם קשות. חשוב לציין כי הזעת יתר עשויה להתחיל כבר בילדות, אך עשויה גם להתפתח בגילאים מבוגרים יותר.

כלל, קיימים שני מצבים עיקריים של הזעת יתר:

  • הזעה כללית (הזעה בכל הגוף)
  • הזעה באזורים ממוקדים.

מהם הגורמים להזעת יתר?

גנטיקה , השפעות הורמונליות, מצב רגשי נפשי , תזונה , תחלואה, טיפולים תרופתיים, אורח חיים.

בוטוקס, לא לקמטים בלבד

ישנן דרכים שונות לטיפול בהזעת היתר, ואחת מהן היא הזרקת בוטוקוס (בוטולינום טוקסין). השימוש בבוטוקס מדמה "חיתוך כימי" של העצבים: הוא חוסם את מעבר הגירוי העצבי מהעצב לבלוטת ההזעה, ובכך מונע את פעולת מנגנון ההזעה.

ההזרקה ניתנת בכמה מוקדים באזור המזיע ונעשית באמצעות מחט זעירה ולאחר אלחוש (הרדמה) מקומי. הטיפול קצר ופשוט ומאפשר למטופל לשוב לשגרת החיים היומיומית מיד אחרי ההליך. תוצאות הטיפול נמשכות כשישה חודשים.

לזימון תורים ופרטים נוספים

ניתן ליצור עמנו קשר בנושא זימון תורים באמצעות מילוי טופס או התקשרות או שליחת דואר אלקטרוני.

לזימון תורים או כל שאלה ובקשה השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
צרו איתנו קשר דוא״ל או בטלפון

טלפון

08-610-0501

דוא״ל

idealmedcare@gmail.com

לקביעת תור השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

×